Avatar ''recension''

Jag kom nyss hem ifrån en kväll med bio, såg AVATAR.


Jake Sully kommer till planeten Pandora. Hans bror dog och Jack är hans tvillingbror, Jake ska vara en Avatar eller han styr den. Han ska bli ett med sin avatar, men allt går inte som planerat. Jack träffar en inföding vid namn Neytiri. Som räddar hans liv. Hon för Jake till deras by, dom bor i ett gigantiskt träd vid namn hemmträdet. Jake får lära sig Na'vi Seder och hur han ska uppträda som en avatar. Han lär sig deras stridskonster och hur man talar Na'vi språket. Han får lära sig hur ''banden'' fungerar. Han lär sig att naturen och avatarerna är ett..
Men han lyder order från hans General, och han raporterar dagligt om avatarernas beteende och hur dom fungerar.
Men allt går snett.

Det är allt jag tänker ge er :)
den filmen är ett MÅSTE ATT SE !!
ser ni INTE filmen missar ni något stort, nästan hela filmen är datoranimerad, men så grymt bra gjord. Jag såg den i 3D det är nog bäst, man får mera inblick i filmens gång.
SPELTID PÅ FILM : ca. 2 h 40min
MEDVERKANDE I FILMEN :
  • Sam Worthington– Jake Sully
  • Sigourney Weaver – Dr. Grace Augustine
  • Michelle Rodríguez – Trudy Chacon
  • Zoë Saldana – Neytiri, en Na'vi-kvinna
  • Giovanni Ribisi – Parker Selfridge
  • Joel David Moore – Norm Spellman
  • Stephen Lang – Överste Quaritch


  • Allt från lille mig :)

    KYSS Å SMEK, SÄNGLEK ;* JEPPHOE <3


    Kommentarer
    Postat av: Julia.s

    FAN dig, den ville jag se, förresten var köpte du din fjällräven, tänkte köpa en också??

    2009-12-22 @ 16:56:44
    URL: http://piiinnk.wordpress.com
    Postat av: Jepphoe :D

    haha, jag köpte min fjällräven på blocket, det är billigare

    2009-12-22 @ 20:37:00
    URL: http://jepphoewillingstam.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0